© & ® Deedracula. Do not reproduce, respect the copyrights.

Taman Merdeka, Melaka

Assalamualaikum semua. Ya, buat pertama kali aku menjejakkan kaki ke Taman Merdeka, Batu Berendam, Melaka, Malaysia. Selama ni tak pernah dengar pun nama tempat ni, Pantai Merdeka ada la (itupun sebab lagu Jinbara nama 'Cinta Pandai Merdeka'). Kenapa la pulak aku ke Melaka sedangkan masih lagi cuti semester? Tak ingin aku nak balik ke 'London' tu. Stress memikirkan pasal result yang akan keluar tak lama lagi yang tarikhnya masih didebatkan oleh semua pahlawan UiTM (setakat ini kemungkinan besar tarikh keluar result 9hb.

Balik ke cerita asal... sebenarnya saya dan keluarga telah dijemput ke walimatul urus kakak sahabat baik saya, Adawpewik (bukan nama sebenar). Wan Azhari (abang Acai) menamatkan zaman solonya dengan menikahi kaklong Adah, Siti Sarah. Oh tak lupa juga, hai kakngah! Hehehehe :3

Turut hadir ibunda kesayangan, kakak serta boyfienya dan juga adikku yang membosankan. Mengenai perjalanan, memang aku lupa bawak kad jemputan. Memang la tak minta, tapi dekat kad itu la ada pelan ke rumahnya. Apa yang aku ingat, dekat dengan mobil. Terpaksa la minta direction dari tuan tanah. Alhamdulillah 2 jam lebih perjalanan, sampai juga. Hujan pun dah mula renyai-renyai. Masa sampai tu, hilang arah juga sebab tak kenal sorang pun. Menunggu Adawiyah menjemput saja la. Buat pertama kali juga aku berjumpa abah dan maknya. Aduh, malu campur takut. Al-maklumlah rasanya mereka dah kenal aku (finally dapatlah juga tengok bakal mentua). Hehehe :B 

Menyentuh tentang lauk dekat majlis, Alhamdulillah sedap. Nangka masak lemak, ayam goreng dan paling syok, rendang daging. Sedang-sedang makan tu, kami dihiburkan dengan persembahan dari kugiran mana entah, tapi diorang perform bagus. Serius rasa macam nak join pun ada time tu, lagi-lagi bila nampak ada semi-acoustic gitar. Pengantin? Nampak sekali je. Itupun masa dia nak masuk dalam rumah. Kakak aku sampai usik, "Pergi la masuk dalam tengok kakak ipar awak". Hahaha malu la. Dalam pukul 4, kami bergerak pulang ke Subang. Hujan lebat menyebabkan kami sampai lambat. Apapun, yang penting sampai. Syukur pada Allah.

P/s: Selamat pengantin baru kepada kaklong dan abang Acai (ceh, panggil kaklong dah). Semoga perkahwinan anda diberkati Allah. 

***

Another P/s: Bye kakngah. HAHAHA


No comments: